Jakie kryteria należy wziąć pod uwagę podczas tworzenia planu dietetyczno treningowego

Plan dietetyczno treningowy, aby był skuteczny musi zostać indywidualnie dopasowany do każdego człowieka. Istnieje bardzo wiele kryteriów, które określają, która droga do uzyskania wyników będzie najlepsza i najbardziej skuteczna.

1. Zdrowie

W pierwszej kolejności należy wziąć pod uwagę uwarunkowania zdrowotne. Dobrana dieta musi wykluczyć wszelkie produkty, które wywołują u nas alergie oraz mogą nam szkodzić. Ponadto często zdarza się, że z różnych względów nie możemy wykonywać określonych ćwiczeń. Na przykład mogą to być różne problemy z kręgosłupem. Dlatego zanim spotkamy się z naszym trenerem oraz dietetykiem, bardzo ważne jest skonsultowanie się z lekarzem. Uzyskamy odpowiednią poradę, czego powinniśmy unikać.

2. Osobiste preferencje

Jeśli dania z menu przygotowanego przez dietetyka nie będą nam smakować, bardzo trudno będzie nam trzymać się takiego planu. Dieta nie może również sprawić, że będziemy chodzić głodni. Dlatego bardzo ważne jest poinformowanie dietetyka o tym, co lubimy, a czego nie. Tak samo jest z planem treningowym. Jeśli nie lubimy wykonywać danych ćwiczeń, trener powinien pomóc nam ułożyć plan, który będzie obejmował lubiane przez nas ćwiczenia.

3. Styl życia

Bardzo istotne jest dopasowanie planu dietetyczno treningowego do naszego trybu życia. Jeśli nie mamy czasu na gotowanie, dania powinny być szybkie i łatwe w przygotowaniu. Czasem najlepszym rozwiązaniem jest catering dietetyczny, który również powinniśmy przemyśleć. Dzięki temu zyskamy mnóstwo czasu, który zwykle poświęcamy na zakupy oraz przygotowywanie posiłków.

Źródło informacji: https://potreningu.pl/

Napisz komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *